Telefon, support och spärr
Ring 0771-82 70 00
För enkelhetens skull har vi samma telefonnummer till växeln, Kundcenter Privat och Kundcenter Företag.
Använd kod eller Mobilt BankID för att legitimera dig.
Spärr av säkerhetsdosa, BankID eller koder
Om du misstänker att någon obehörig person kommit över din kod till dosan, till ditt BankID, till Personlig kod eller till Telefonbanken, byt snarast kod eller spärra tjänsten. Du kan även vända dig till ditt bankkontor för hjälp.
Support och öppettider
- Telefonbanken
-
Personlig service är öppet alla dagar 7-20 (stängt storhelger). Självbetjäning är öppet dygnet runt, året runt. Där kan du själv uträtta ett antal ärenden.
- Spärra kort
-
Spärra ditt Bank- eller Betal- och kreditkort. Öppet dygnet runt.
- Digital Support
-
Besvarar frågor relaterade till internet- och mobiltjänsterna. Öppet dygnet runt.
- Support BankID
-
Hjälp med BankID. Öppet kl 07.00-23.00 alla dagar.
- Trygg Hansa AB
-
Frågor om försäkring 0771-38 83 01
Skadeanmälan (vardagar kl 8.00-170.00) 0771-38 83 01
Akut, öppet dygnet runt 0771-38 83 00
Utomlands (SOS-international) +45 (0)70 10 50 50
- Tre Kronor Försäkring AB
-
Frågor om försäkring 0771-82 70 00
Skadeanmälan (vardagar kl 8.00-17.00) 0771-23 33 33
Jour/Assistans 020-57 16 00
Utomlands (SOS-international) +45 (0)70 10 50 50
Utomlands (Falck TravelCare) +46 (0)8 587 717 76
- Service Bankomater - Bankomat AB
-