Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Kompletterande kortförsäkring

Resa

Trygghet på resan

Betala resan med kort och få rese- och olycksfallsförsäkring som kompletterar hemförsäkringen.

Resa

Den kompletterande kortförsäkringen ingår i alla våra kort (förutom Bankkort Visa Ung och Bankkort MasterCard Ung) och innebär en extra trygghet när du är ute och reser.

Med den kompletterande kortförsäkringen får du en rese- och olycksfallsförsäkring som kompletterar din hemförsäkring. Försäkringen kan även ge dig ersättning för försenad ankomst och försenat bagage.

För att den kompletterande kortförsäkringen ska gälla, ska du alltid betala direkt till resebyrån. Observera att du inte kan betala resan inne på bankkontoret. Du behöver betala minst hälften av resan på något av följande sätt:

Betala resan med bankkort

Läs mer

Betala resan med betal- och kreditkort

Läs mer

För vem gäller försäkringen?

Försäkringen gäller för dig som kortinnehavare, men även för din make eller maka, registrerade partner eller sambo samt för barn under 23 år som fortfarande bor hemma, vare sig de reser med dig eller på egen hand. Försäkringen omfattar även barnbarn som följer med mor- eller farföräldrar på resa.

Om du till mer än hälften betalat resa för annan person än familjemedlem, gäller försäkringen precis som om denne själv hade betalat resan med sitt eget kort, förutsatt att personen vid resans betalning hade ett giltigt kort från Sparbanken Rekarne med denna kompletterande försäkring.

Skadeanmälan och kontakt

Försäkringsgivare är Europeiska ERV och på via länkarna nedan kan du göra skadeanmälan och läsa mer om innehållet i din försäkring. Här hittar du även svaren på de vanligaste frågorna, kontaktuppgifter och reseinformation.

Bankkort

Betal- och kreditkort

Läs mer

Resor inköpta innan 1 april 2017

Om du har frågor eller vill anmäla skada gällande en resa inköpt innan 1 april 2017 ska du kontakta Folksam.

Resor inköpta med Mer-kort innan 1 juli 2017

Om du har frågor eller vill anmäla skada gällande en resa inköpt med ett av Mer-korten innan 1 juli 2017 ska du kontakta Folksam.

Stäng Skriv ut