Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S
Mobilt BankID

Mobilt BankID

Mobilt BankID

Med Mobilt BankID får du tillgång till alla tjänster i internetbanken och appen så att du enkelt kan hantera företagets ekonomi.

Se filmen om

Mobilt BankID

I internetbanken

1. Ladda ner BankID säkerhetsapp från App Store eller Google Play till din mobiltelefon.
2. Logga in i internetbanken, via swedbank.se, med säkerhetsdosa. Har du ingen dosa? Besök närmaste bankkontor.
3. I menyn till vänster, tryck på Hantera tjänster.
4. Tryck på Hantera Mobilt BankID.
5. Tryck på Läs mer och beställ under Mobilt BankID och följ instruktionerna. Klart!

I appen för privatpersoner

1. Ladda ner BankID säkerhetsapp från App Store eller Google Play till din mobiltelefon.
2. Logga in i Swedbank-appen med din säkerhetsdosa. Har du ingen? Besök närmaste bankkontor.
3. Tryck på menyraden uppe i högra hörnet.
4. Tryck på Inställningar.
5. Tryck på Hantera tjänster.
6. Tryck på Mobilt BankID.
7. Tryck på Beställ Mobilt BankID
8. Godkänn villkoren och följ instruktionerna. Klart!

Stäng
 

Mobilt BankID för företag

Stäng

Fördelar med Mobilt BankID

Med Mobilt BankID får du tillgång till alla tjänster i internetbanken och appen. När du beställer Mobilt BankID får du ett kodkort hemskickat. För att lägga till nya betalnings- och överföringsmottagare aktiverar du Mobilt BankID för utökad användning med hjälp av kodkortet. Mobilt BankID funkar även som din digitala namnteckning hos flera myndigheter och företag.

Vill du veta mer om alla fördelar? Bläddra vidare!

Mobilt BankID är det enda du behöver

Mobilt BankID är det enda du behöver för att använda både appen och internetbanken. Logga in och sköt alla dina ärenden, som att göra överföringar, betala räkningar, och godkänna direktbetalningar.

Ännu bättre med nya kodkortet

Aktivera Mobilt BankID med kodkort, skippa dosan och sköt dina ärenden överallt. Du behöver bara aktivera ditt Mobilt BankID en gång. Sedan kan du använda alla tjänster, som att lägga till nya betalningsmottagare i appen och internetbanken.

Du som skaffar Mobilt BankID för första gången, får automatiskt ett kodkort. Du som redan har Mobilt BankID kan enkelt beställa ett kodkort i internetbanken under Tillval - BankID. Läs mer om hur du beställer och aktiverar det längre ner.

Identifiera dig hos myndigheter och företag

Deklarera smidigt och få hjälp med att starta eller driva företag. Mobilt BankID är ett sätt att identifiera dig och sköta dina ärenden hos olika myndigheter och företag.

Pris

Mobilt BankID kostar ingenting, utöver avgiften för datatrafik som du betalar till din mobiloperatör.

Behöver du hjälp att komma igång?
Ring oss på 0771-97 75 12

Vi hjälper dig att komma igång med Mobilt BankID.

För teknisk hjälp, ring BankID support på 010-49 49 188. Spärrning av Mobilt BankID gör du själv i internetbanken, eller via Digital Support 0771-97 75 12. Du kan också komma in på ett bankkontor och då behöver du ha med din säkerhetsdosa.

Stäng Skriv ut